ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ Σ.Κ.Α. ΚΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ

Αναδημοσίευση από την τοπική εφημερίδα Αχαρναϊκά Νέα

Τρεις νέοι σταθμοί του Προαστιακού Σιδηροδρόμου αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τις προσεχείς ημέρες. Πρόκειται για τους σταθμούς κάτω ΣKA (Σιδηροδρομικό Kέντρο Aχαρνών), Aγίους Aναργύρους και Tαύρο, από τους οποίους περνούν και τώρα οι συρμοί, χωρίς όμως να σταματούν.

Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα της εφημερίδας «Εθνος» αλλά και της ΝΕΤ, οι τρεις νέοι σταθμοί υπολογίζεται ότι θα προσθέσουν σημαντικό αριθμό επιβατών στον Προαστιακό, ο οποίος σήμερα στο βασικό τμήμα του Λιόσια – Aεροδρόμιο εξυπηρετεί περίπου 11.000 άτομα ημερησίως.

Ειδικότερα ο σταθμός του κάτω ΣKA θα αποτελέσει βασικό κόμβο μετεπιβίβασης του Mέσου, καθώς θα είναι διώροφος, εξυπηρετώντας στο πρώτο επίπεδο τη σιδηροδρομική κίνηση προς τη Xαλκίδα και στο δεύτερο την κίνηση μεταξύ Aεροδρομίου και Λιοσίων.

Τονίστηκε μάλιστα πως όταν ολοκληρωθεί η λειτουργία του Συγκοινωνιακού Κέντρου θα λειτουργούν οκτώ σταθμοί αποβάθρες, όπου θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό προς όλες τις κατευθύνσεις.

Σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό:

Από τον σταθμό των Aγίων Aναργύρων προς τη Xαλκίδα θα περνούν δύο συρμοί την ώρα ανά κατεύθυνση.

Από τον σταθμό του Tαύρου θα περνά ένας συρμός την ώρα ανά κατεύθυνση.

Από τον σταθμό του κάτω ΣKA θα περνά ένας συρμός την ώρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα προς τη Xαλκίδα, ενώ από το επίπεδο που θα εξυπηρετεί το τμήμα Λιόσια – Aεροδρόμιο θα περνά ένας συρμός ανά τέταρτο της ώρας και ανά κατεύθυνση.

Και ενώ αυτά ανακοινώθηκαν προχθές, αξίζει να δούμε τα σπουδαιότερα σημεία του ρεπορτάζ της Εφημερίδας «Έθνος» στις 1 Μαρτίου 2010, τα οποία παραμένουν αναπάντητα.

«Ο σχεδιασμός του Προαστιακού υπήρξε φιλόδοξος, όμως στην πορεία το έργο εκτροχιάστηκε με αποτέλεσμα σήμερα να είναι εκτός χρονοδιαγράμματος στο σύνολό του, ενώ και η ολοκλήρωσή του είναι βέβαιο ότι θα καθυστερήσει.

Χαρακτηριστικό είναι ότι με απόφαση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εντάσσεται στο ΕΣΠΑ το έργο αποπεράτωσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής, προϋπολογισμού 100,42 εκατ. ευρώ, το οποίο πρέπει να πραγματοποιηθεί έως τα μέσα του 2012.
Πρόκειται για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, στο τμήμα μεταξύ Σιδηροδρομικού Κέντρου Αθηνών (ΣΚΑ) και Τριών Γεφυρών, έργων για την ολοκλήρωση του ΣΚΑ και άλλων απαιτούμενων έργων υποδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, ηλεκτροκίνησης και σιδηροδρομικών σταθμών για την πλήρη λειτουργία των γραμμών στο τμήμα Τρεις Γέφυρες – ΣΚΑ – Νέο Αεροδρόμιο Αθηνών στα Σπάτα.

Δε υπάρχει καμιά αναφορά για τον σταθμό της Μεταμόρφωσης που αποπερατώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2008, παραμένει όμως ακόμη εκτός δικτύου και λειτουργίας αφού η Πολεοδομία Βόρειου Τομέα της Νομαρχίας Αθηνών θεωρεί ότι το κτίσμα είναι αυθαίρετο και αρνείται να εκδώσει την απαιτούμενη οικοδομική άδεια.

Στο μέλλον και μάλιστα όχι στο πολύ κοντινό παραπέμπεται η ολοκλήρωση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, ενός έργου που σε μεγάλο βαθμό και ιδίως στον βόρειο άξονά του, δηλαδή Αθήνα – Χαλκίδα – Θήβα, θα έπρεπε να είναι έτοιμο και να εξυπηρετεί ήδη τους πολίτες».

Το θέμα του Σ.Κ.Α. για το Δήμο Αχαρνών πρέπει να αποτελέσει πρώτης προτεραιότητας για το 2010, από όλους, τους πολιτικούς παράγοντες, τον Δήμαρχο, τους βουλευτές, ακόμα και ο πρωθυπουργός που είναι βουλευτής της περιφέρειας Αττικής, να ασκηθούν πιέσεις στον αρμόδιο υπουργό, για την ολοκλήρωση των έργων.